KÖPVILLKOR

Köpinformation
Livräddande Utbildningar Sverige AB (org.nr. 559497-8420) tillhandahåller alla produkter och tjänster via företagsfaktura.

Vi erbjuder fakturering till företag, föreningar och myndigheter, normalt med 20 dagars betalningstid.

Fakturan skickas via e-post i första hand. För faktura via post tar vi 30 kr för porto och hantering.


Avbokningsregler och betalningsvillkor för utbildningar


Vid avbokning 1–7 dagar innan kursstart debiterar vi 100% av kursavgiften.
Vid avbokning 8-14 dagar innan kursstart debiterar vi 50% av kursavgiften.
Vid uteblivet deltagande debiterar vi 100% av kursavgiften.
Om vi ställer in utbildning pga. sjukdom eller andra orsaker erbjuds ett nytt tillfälle, utan ekonomisk ersättning.


Betalningsvillkor
Kursavgiften kan du välja att betala med företagsfaktura (Vi tillämpar 20 dagars betalningsvillkor efter godkänd kreditkontroll).
Anmälan är bindande.


Villkor för produktköp
Äganderättsförbehåll gäller för alla varor tills full betalning erlagts. Vi skickar varor enligt överenskommen leveranstid, men reserverar oss för förseningar utom vår kontroll.


Ångerrätt

Ångerrätt (privatperson) gäller om varan är i oförändrat skick och returneras inom 14 dagar från mottagandet. Vid retur gäller kundens ansvar för fraktkostnader.


Avbeställning och Leverans
Vid förseningar kan beställningar avbeställas och leveranstid justeras. Mottaget gods ska kontrolleras vid leverans för att notera eventuella skador och reklamation ska göras inom fem dagar.


Reklamation och Garantier
Vid reklamation måste kvitto eller följesedel bifogas. Garantier ges enligt tillverkarens specifikationer, och Livräddande Utbildningar Sverige AB ger inga ytterligare garantier. Tvister löses genom Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Hjärtstartarkiosken
Överenskommelse mellan kund och Livräddande Utbildningar Sverige AB om leverans och installation sker vid beställning.
Då kiosken tillverkas efter beställning (ej lagervara) tillämpas ej ångerrätt.